Sunday, January 24, 2016

بر تو آن رود كه بر رژيم پهلوي رفت!


هرچه به روزهاي انتخابات نزديك تر مي شويم؛ جنگ و دعوا بر سر هژموني و قدرت بين دو باند نظام بيشتر مي شود و شليكها مستقيم تر مي شود. سوال اين است كه اين منحني تا  كجا بالا مي رود؟ نقطه عطف منحني كجاست؟ اين منحني كجا مي شكند؟
نگاهي به چند نمونه:
-    مردم سالاري 3بهمن/ رفسنجاني: «زماني که مردم به دلايل مختلف از شيوه مديريتي رژيم پهلوي به تنگ آمده بودند وارد صحنه مبارزه شدند و تا پيروزي نهايي، لحظه‌اي دست از مقاومت و ايستادگي برنداشتند. توجه نکردن به خواست مردم، در درازمدت عواقب بدي به دنبال داشته و اين امر با دين مبين اسلام نيز منافات دارد»
-    حساب تلگرام رفسنجاني: «اگر اسب‌ها اجازه مسابقه نداشته باشند، هر قاطری به خط پایان خواهد رسید!»
-     احمد خاتمي :  «شما كه اهانت كنيد زير مجموعه تون هم يكي پس از ديگري جرئت پيدا مي كنند، اگر ملك ز باغ رعيت خورد سيبي- درآورند غلامان درخت از بيخ». / « فضا كه غبار آلود شد زمينه ساز فتنه مي شه، آنوقت كي ميخواد فتنه را جمع كند؟»
نتيجه
-    اگر چه رفسنجاني، بيشتر از همه حواسش جمع است كه پاي طرف سوم و مردم به معركه انتخابات كشيده نشود؛ ولي مي خواهد با اسم  «مردم» خامنه اي را تراسنده و باج خود را بگيرد و اينكه اگر سهم ما را ندهي كار به جاهاي باريك مي كشد و بر تو آن رود كه بر رژيم پهلوي رفت!
-    قاطر خواندن نفرات باند ولي فقيه توسط رفسنجاني؛ قبل از هر چيز بيانگر وضعيت درب و داغون و شاخ شكستگي خامنه اي است  خلاصه چون پشمي به كلاه ولي فقيه نمانده است؛ رفسنجاني مي تواند چنين حرف هايي را بار خامنه اي بكند.
-    با توجه به اينكه مردم ايران به خوبي مي دانند كه هر دو باند سر و ته يك كرباسند و هر دو براي حفظ نظام مي جنگند و جنگ هم جنگ كثيف قدرت و هژموني است و هيچ آبي از اين جنگ  و انتخابات  براي مردم ايران گرم نمي شود؛ لذا آن چه كه مسلم و قطعي است، ضعيف و ضعيف تر شدن كليت نظام در چنين حجمي از تبادل آتش ميان دو باند است، اوج گيري تضادها چراغ هايي را براي مردم اين روشن مي كند و بهتر از قبل مي توانند ببينند كه وضع نظام خيلي خيلي خراب است و بيش از آنچه كه فكر مي كنند، «فشل» هستند.



0 comments:

Post a Comment

Loading