Saturday, January 23, 2016

اندر معناي رد صلاحيت ها

همه مي دانند كه درصد بسيار بالايي از كانديداها توسط شوراي نگهبان حذف شدند، پر واضح است است كه تك به تك اقدامات انجام شده با دستور مشخص خامنه اي بوده و در امتداد نقشه مسيري است كه در انتخابات دارد، سوال اين است كه منهاي اهدافي كه خامنه اي در اين حذف گستره به ويژه حذف 99درصدي عناصر باند رفسنجاني دنبال كند؛ پيام اين حذف‌ها چيست
پاسخ
    حذف‌هاي صورت گرفته در امتداد همان جنگ هژموني بين دوباند در پروسه انتخابات است و اين «پاتك» خامنه اي به «تك» باند رقيب بود كه به صورت فله اي شروع به ثبت نام كرده بودند؛ بعضي روزنامههاي باند وليفقيه مثل ارگان بسيج درباره علت چنين اقداماتي نوشتند: پاسخ «ثبت نام فلهيي و هجمة فلهيي»، همين رد «صلاحيت و قلع و قمع فلهييه
    شوراي نگهبان مي گويد كه علاوه بر قلع و قمع كامل (99درصدي) به اصطلاح كانديداهاي باند رفسنجاني ـ روحاني، ما عناصر باند خامنه اي را نيز حذف كرده ايم ولي نمي گويد كه چرا و به چه دليل اين كار را كرده است؟ يعني نمي گويد كه خامنه اي كه در مختصات كنوني‌اش كه در ضعف مطلق است ديگر توان ساده ترين مخالفت‌هاي صوري و نمايشي حتي در باند خودش را ندارد و مي خواهد يك دست آن چه كه در مجلس برايش باقي مي ماند؛ سرسپار و گوش به فرمان مطلق وي باشند
     همچنين شوراي نگهبان مدعي شده است كه بيست و چند درصد نفرات كانديد به خاطر اينكه ما آن‌ها را نمي نشناختيم و نتوانستيم ته و توي آنها را در اين فرصتي كه داشتيم؛ در بياوريم حذف شدند. / در صورتي كه اصل پايهيي حقوق، همان اصل برائت است يعني «همه مبراي از گناه و جرم شناخته ميشوند، مگر اين كه خلافش ثابت بشود». يعني به روشني مي گويند: اين منطق از ماهيت و محتواي اين استبداد مطلقة قرون وسطايي بيرون مي آيد و منطق و اصل پايه شوراي نگهبان اين است: «همه مجرمند و فاقد صلاحيت هستند، مگر اين كه خلافش ثابت بشود
    عناصر حذف شده از باند رفسنجاني روحاني در اعتراض به اين حذف و تصفيه و در دفاع از خودشون مي گويند: من الان باصطلاح نمايندة مجلسم، چند دوره نماينده بودم، فلان پست و بهمان پست رو داشتم؛ وقتي مرا رد صلاحيت ميكنيد پس كي ديگه ميماند؟ يا ميگويند؛ خامنهاي از اون طرف ميگه همه بيان در انتخابات شركت كنند، حتي اگر كسي من را قبول ندارد، يا نظام را قبول ندارد، بيايد شركت كند، از آن طرف مرا كه نظام را قبول دارم و اعتقاد قلبي و التزام عملي به ولايت فقيه هم دارم، از انتخابات حذف ميكنند! يا مثلاً گفتهاند من چندين سال سابقة تدريس در حوزه و سابقه منبر دارم، چي بودم، چي بودم، مرا تحت عنوان عدم التزام به اسلام رد صلاحيت كردهاند؛ پس اين‌ها چه كسي را به عنوان مسلمان قبول دارند
نتيجه
واقعيت اين است؛ نظامي كه پسر اشرفي اصفهاني، پسر وزير اطلاعات فعلي آخوند علوي، پسر و دختر رفسنجاني، علي مطهري، پسر مطهري، بخشي از وزيران سابق و 50تن از اعضاي كنوني مجلس را رد صلاحيت ميكند، معنياش هيچ چيزي جز رد صلاحيت خودش نيست. . ، چون نظام كسي بجز همين آدم‌ها نبوده و نيست
حال مي توان از اين مجمل خواند؛ حديث مفصل / چرا وليفقيه اينها كه به نوعي پاره تن همين نظام هستند را حذف كرده است؟، چرا دارد بخشي از اندام‌هاي همين نظام را جراحي كرده و دور مي اندازد؟ جواب خيلي روشن است وقتي آدمي دچار قانقرايا مي شود، براي حفظ حياتش مجبور است كه از اندام هايش بگذرد و اگر اين كار را نكند؛ زودتر ميميرد و نابود ميشود

0 comments:

Post a Comment

Loading